کیارستمی و ژولیت بینوش در لاهیجان


بالاخره انتظار دوستان که در مرحله اول ورکشاپ کیارستمی در لاهیجان شزکت کرده بودند به سر آمد و پیام کوتاه او مبنی بر حضورش در روز سه شنبه ، هیجان را بار دیگر به جمع اهالی سینما در گیلان به ارمغان آورد . هر چند که قرار بود ژولیت بینوش وی را در این سفر همراهی کند اما به نظر می رسد که حضور او احتمالا منتفی است. خوشبختانه سه مشغله همزمان وی یعنی طراحی یک اپرا در پاریس ، فیلمبرداری فیلم جدیدش در ونیز (با همکاری بینوش و بردپیت) و ورکشاپ وی در سوئیس به دعوت و حضور چند تن از بزرگترین کارگردانان سینما از جمله دیوید لینچ ، آدریان لین،مارتین اسکورسیزی ، کن لوچ نتوانست مانع حضور وی در لاهیجان شود . وی با تاکید مجدد مبنی بر حضور قطعی اش در لاهیجان سبب شد کارگردانان و شرکت کنندگان مرحله اول ورکشاپ از جای جای گیلان آماده حضور در بعداز ظهر روز سه شنبه در محل یکی از کارخانه های چای ی خارج از محدوده شهری لاهیجان شوند.برگزاری ورکشاپ در دل فضای صنعتی و توامان مرده کارخانه چای خود نشان از ورکشاپی متفاوت از مرحله اول خواهد بود.
نکته جالب همراهی چند تن از فعالان حوزه سینمای مستند یعنی شادمهر راستین ، ابراهیم تهامی نژاد ، فزهاد ورهرام و احمد میراحسان در این جلسات با وی خواهد بود . در مرحله قبلی ورکشاپ جعفر پناهی و شادمهر راستین به همراه میر احسان او را همراهی می کردند.
به نظر می رسد این ورکشاپ جدی ترین و جامع ترین ورکشاپ سینمای مستند در ایران باشد .چرا که از هر دو طیف یعنی کارگردانان و منتقدان ویژه سینمای مستند و همچنین از کارگردانی که گذار مستند به داستانی داشته بهره می برد.
در این جلسات چند فیلم کوتاه که حاصل مرحله اول ورکشاپ بوده اکران خواهد شد.
ضمنا برنامه های جانبی متنوعی نیز در این میان به کیفیت این کارگاه افزوده است که عبارتند از:
یک نمایشگاه گرافیک با آثاری از گرافیست های اهل ایران، فرانسه، آلمان ، ژاپن و... نمایشگاه نقاشی از کارهای جدید محمد خداشناس که ترکیبی از نقاشی و تایپوگرافی است و نمایشگاه عکسی که شامل عکس های مرحله اول ورکشاپ می شود
امید است که این برنامه ها همچنان جریان داشته باشد ...

3 comments:

Anonymous

چنين تيتر زردی از شما بعيد بود آقا ماکان محمدی!

Anonymous

ای بابا بازم این بیچاره یه چی نوشت شما ها شروع به گیر دادن کردید
تیتر زده ژولیت بینوش با کیارستمی در لاهیجان میگن تیتر زرد زده گیر دادا
یکی داره یه خبری رو منتقل می کنه شماها به جای این که تشکر کنید که بابا دمت گرم خبر دادی هی بزنید تو سرش بعد بهانه ندارید میگید تیترت زرد است
بابایه کم کوتاه بیاید

Maziar

سلام
ممنون میشم گزارشی از مباحث مطرح شده در کارگاه و همچنین نمایشگاه کارهای محمد خداشناس رو در گیلانیان بذاری.