اعترافات یک ذهن خطرناک

1।گویا بر روی جلد یکی ازکتاب های داستایوفسکی نوشته شده است:به دلیل اینکه بی پول بودم این کتاب را نوشتم,لطفا بخرید.داستایوفسکی صادقانه اعتراف کرده است.من هم اعتراف می کنم این مطلب فقط نوشته شده تا تسکینی باشد بر الام نویسنده اش ,البته پنهان نمی کنم نداشتن امکان کامنت نویسی هم مزید علت شد.
2।چندی بود می خواستم مطلبی در نکوهش حجم بالا ,وحشتناک و دیوانه وار اشعار و تک نوشته های عاشقانه و رمانتیک در وبلاگ ها بنویسم اما پس از خواندن مصاحبه ی(اول و دوم) یدالله رویای (از بنیانگذاران کانون نویسندگان) خوشحال شدم که چیزی ننوشته ام و شادان از اینکه وبلاگ و محیط وب وجود دارند.(بعد از خواندن مصاحبه دلیل این شادی چنان واضح می شود که احتیاج به تو ضیح بیشتر ندارد)
3।برای مازیار(شاید برای تایید نظرش و تنها شاید):تئودور آدورنو سخنرانی خود در هشتم می سال 1931 به مناسبت آغاز تدریسش در دانشگاه فرانکفورت را چنین شروع می کند:هر ان کسی که امروزه فلسفه را به مثابه ی یک حرفه بر میگزیند باید نخست آن توهمی را طرد کند که تلاش های فلسفی قبلی کار را با آن آغاز کردند ,یعنی این توهم که قدرت تفکر برای فراچنگ آوردن تمامیت امر واقع کافیست.هیچ عقل توجیه گری نمی تواند خود را در متن واقعیتی باز یابد که نظم و شکل آن هر گونه دعوی به عقل را سر کوب می کند , عقل تنها به شیوه ای جدلی خود را در مقام واقعیت تام به فرد عالم عرضه مکن ,و فقط در قالب رد پاها و ویرانه هاست که عقل می تواند مهیای این امید باشد که سرانجام روزی با واقعیت درست رودررو خواهد شد.
4.و در پایان یک پیشنهاد برای آخر هفته :حتما فیلم 120 روز سالو پیر پائولو پازولینی را بخرید و ببینید آینه تمام نمای فاشیزم و ناهنجاری سادو _مازوخیستی جنسی است।।
عنوان مطلب بر گرفته از فیلمی از جورج کلونی(بازیگر و کارگردان امریکایی) است

5 comments:

سارا

سلام دوست محترم قراره که در گیلانیان بین دو یادداشت حداقل 24 ساعت فاصله باشه.شما یه 2 ساعتی با این 24 ساعت فاصله داشتید. لطفاً از این به بعد روی این موضوع بیشتر دقت کنید.

دیالکتیک منفی

خانم ثابت گرامی بنده سرا پا تقصیر این پست را دیشب(5 شنبه ساعت 11:19) گذاشتم ولی به احترام آقای یوسفی آن را درافت کردم و سپس آن را امشب چاپ کرده و تاریخ آن را عوض کردم ولی فراموش کردم ساعت آن را عوض کنم (ساعت 12:15)به هر حال شرمنده 1 ساعت زودتر گذاشتم.
با تشکر و عرض معذرت از همه مخصوصا مدیران

دیالکتیک منفی

This comment has been removed by the author.

Anonymous

آقا شرمنده که به خاطر ما مطلبت رو درافت کردی . دمت گرم . طلبه شدم این با مرام رو ببینم .

این فیلم رو میتونی به ما برسونی؟
راستی شما ساکن رشت هستی؟

مخلصیم.
(خوب شد سارا این قضیه ی 24ساعت رو گفت. حقیقتش منم نمی دونستم این قانون رو !!! )

یا علی

www.ali-yousefi.blogfa.com

Maziar

سلام
ایول
یه پیتزا طلبت .
اگه "شاید" رو ورداری یه سالاد هم بهش اضافه میشه !
:-D :-D :-D