از دانشگاه گیلان

اول از همه خبر دیروز ایرنا را بخوانید:
حالا نظر بدید که فعالان دانشجویی با چنین وضعیتی چه طور باید کنار بیان. واقعیتش اینه که عقل سلیم بنده نمی تونه ارتباطی بین حجاب ، امر به معروف و نهی از منکر ، و مشکلات نشریات دانشجویی پیدا کنه! چرا! چرا! الان که فکر می کنم مغزم یه سیگنالایی می ده. اما بهتره جدی نگیرمشون
گذشته از تمام این حرف ها ، ظاهراً قرار شده برای روز جهانی زبان مادری برنامه ای اجرا بشه. یه منبع موثق ! بهم خبر داده که جمعیت ترک دانشگاه گیلان داره یه جورایی تو این مراسم اعمال نفوذ می کنه. نمی دونم این حرف تا چه حد درست باشه. اما این رو می دونم که دانشجوهای فعال در زمینه زبان وفرهنگ گیلکی می تونند از این مراسم در جهت معرفی و رشد زبانشون استفاده کنند. البته در کنار سایر اقوام. از وبلاگ نویس های محترم گیلانی خواهش می کنم نظر ویا پیشنهادهاشون رو اینجا مطرح کنند تا اگه شد یه حرکتی از سوی ما توی این مراسم انجام بگیره. سعی می کنم این موضوع رو بیشتر پیگیری کنم و به دوستان فعال هم پیشنهاد می دم اگه کاری از دستشون بر می آد دریغ نکنند. .

11 comments:

Anonymous

اگرچه دانشجو نیستم و از همه بدتر در ایران زندگئ نمئ کنم اما اگر اجازه ام دهید مئ خواهم بگویم که اصولا کرد و ترک و گیلک و بلوچ و عرب و فارس و.....همه رنگین کمان زیبائ ایرانئ را تشکیل مئ دهند و برائ بالندگئ هریک از این رنگها باید یارئ داد حتئ اگر ترک یا کرد جداگانه بخواهد برنامه فرهنگئ خود را بگذارد باید گیلک ها یاورشان دهند تا هرچه باشکوهتر برگزار شود
رقابت و جدایئ ما بنفع هیچ یک نیست و این رقابت برنده ندارد
یاورشان دهید دوستان
اگر برنامه ائ هم در رابطه با گیلکها قرار است که بگذارید درکنار ترکها و سایرین به کمک و مشارکت هم بگذارید
همه از یک ریشه تغذیه مئ کنیم و این ریشه تنومند ایران است
با مهر
گیل آوایئ

Anonymous

ممنون برای حساسیتتون. مطالب زیباتون همیشه من رو تحت تاثیر قرار میده. برنامه فوق تا جایی که من ازش خبر دارم (البته هنوز اطلاعاتم ناقصه) مخصوص به قوم یا زبان خاصی نیست. همون طوری که گفتم :در کنار سایر اقوام. منم با اینکه گروه خاصی بخواهد این مراسم رو قبضه کند مخالفم.
حتماً سعی می کنیم همینطور که فرمودید عمل کنیم.

مرد پیر

درود
راهکارهای مختلفی برای ایجاد حساسیت در میان فرهنگ دوستان به صورت مجازی وجود دارد
که بنده شخصا بر این نظر دارم ایجاد
اتاق های گفتمان گیلک و یا شعر خوانی و پرداختن به ادبیات گیلک به صورت مجازی با استفاده از پا ل تاک
و انتشار ان در اینترنت می تواند
کمک شایانی به این امر بکند
با احترام ومهر
سیامک

Anonymous

گیلیکئ درودانه مرا
تازه بتانستم او خبرا بخوانم و بیدم که مئ حدس و پیام موضوع جا خارجه. کئ پوزش خوایم از خوانندگان مئ پیام
ولئ در مورد اقوام ایرانئ کئ ملت ایرانا تشکیل ده، واقعن حوتو فکر کنم و شیمئ ره بینویشتم
اینقد آ روزان آدم خبرائ جودایئ و من مرا قوربان ایشتاوه کئ آدم ده از ریسمان و سیا یو سیفید ترسه!!!!مرا ببخشید از بیجا بوستنه مئ پیام در ایا
با مهر و ایتا دونیا تاسیانئ
گیل آوایئ

miremad

اجازه! ما به خدا حرفی نزدیم!
نگفتیم فقط ما باشیم
گقتیم همه باشیم!
نه فقط ترکا یا گیلکا!
بگویید کی کجا؟ چه کار؟ باید؟

Anonymous

باسلام خدمت خانم سارا
من ماهان هستم که حتمن من را میشناسید. در مراسم روز جهانی زبان مادری میتونید به زبان گیلکی در باره خود زبان صحبت کنید. ویکیپدیای گیلکی به آدرس http://www.glk.wikipedia.org رو به همراه طرز گسترش اون معرفی کنید. دو کتاب بنفشه گول و پیله برفی سال رو معرفی کنید. و ....
به جناب مرد پیر هم باید بگم که تالار گفتمان مورد نظر شما مدتهاست که در آدرس: http://www.ninaki.tk
به راه افتاده و چشم به راه فعالیتهای شماست.
در ضمن زبان گیلکی رو با رسم الخط گیلکی که در
http://www.gilewiki.mihanblog.com
معرفی شده بنویسید.
در آخر به من پیشنهاد شده که از اعضای این وبلاگ بشم که این برای من یه افتخاره و با کمال میل میپذیرم. با شناسه کاربری AminSanaei من رو عضو کنید.

مرد پیر

درود دوست عزیز امین
محبت کرده ادرس ایمیل خود را ارسال نمایید تا سریعا برای شما دعوت نامه ارسال شود
با احترام ومهر
سیامک

Anonymous

آها! همین رو می خواستم. منظورم کامنت ماهانه. از دوستای دیگه هم می خوام که کم کم از کلی گویی فاصله بگیرند و پیشنهادها و صحبتاشون خورد تر کنند. چون مایی که اینجا هستیم مسماً مسائل کلی برامون حل شده یا هضم شده است. اما پیشنهاد ماهان: ( می تونم ماهان صدا کنم دیگه؟ چون به این نام می شناسم)

Anonymous

1- در مورد گیله ویکی! جالب بود وبلاگو ندیده بودم. خودم هم به همین فکر بودم . اما یه مشکل مطرح بوده که همیشه هم هر جا حرف گیله ویکی شده بیان کردم و البته هیچ جا خوب بهش پرداخته نشده. می دونید که ویکی پدیا نویسی اصول خاص خودشو داره. اصولی که به نظر سخت می آد اما با وارد شدن می بینیم اونقدرا هم غول نیست. با این حال این موارد ویکی نویسی رو برای هر فرد عادی که گذرش به ویکی می افته مشکل میکنه. من حتی خودم یه بار یه صفحه ایجاد کردم که تو فضای ویکی گم و گور شد! من هنوزم معتقدم ویکی نویسی باید ساماندهی بشه و از طرف فرد یا گروهی سرپرستی شه. فکر می کنم این وبلاگتون کمک کنه و البته سعی می کنم بهش بپردازم.

Anonymous

درباره پیشنهاد های دیگرهم فکر می کنم. اما درباره زبان فکر می کنم باید کارشناسی تر عمل بشه.
با این حال من دوست دارم دیگران رو هم وارد این مسئله کنم. حالا اگر به قول میر عماد این فعالیت رو (بازی ؟؟؟) هم به حساب بیاریم بازیگری که توانایی دارند باید شناسایی بشن و البته خودشون توانایی هاشون رو نشون بدن . ضمن این که من به این مفهوم بازی شدیداً معترضم که اینجا جای مطرح کردنش نیست.

Anonymous

بادرود فراوان


حوشحل میشوم برای تبادل فرهنگی به آدرسم لینک فرمایید

man-khojirzad.blogfa.com