حلقه وبلاگي گيلانيان

خيلي از ما وبلاگهاي زيادي رو مي‌شناسيم و به اونها سر مي‌زنيم. ممكنه هر روز به وبلاگهاي جديد زيادي سر بزنيم و از خوندنش پست‌هاشون لذت ببريم. ولي در بين همه احساساتي كه از اين كار بهمون دست ميده، وقتي مي‌بينيم كه نويسنده وبلاگي از هم ولايتي‌هاي خودمونه، دوچندان لذت مي‌بريم و به خودمون مي‌باليم. يه جورايي حرفاشون رو راحت‌تر درك مي‌كنيم و باهاشون بيشتر احساس راحتي‌ مي‌كنيم.
توي بعضي وبلاگها، مي‌بينيم كه يه لينكدوني از وبلاگهاي هم ولايتي نويسنده وجود داره. تو وبلاگهاي جنوبي اين بيشتر ديده ميشه. اهوازي‌ها رو بيشتر ديدم كه از اين كارا مي‌كنن، يزدي‌ها هم همين‌طور. اينجور لينكدوني‌ها به آدم يه جور اعتماد به نفس ميدن... نمي‌دونم!... يه جور احساس خوب!...
ولي گيلاني‌ها؟!... تا حالا چنين حلقه‌هاي وبلاگي‌اي بين گيلاني‌ها نديدم. يه تشكّل نصف و نيمه دو سه سال قبل با اهداف خاصي در حال شكل‌گيري بود، ولي متاسفانه مثل خيلي از حركتهاي ديگه نيمه كاره رها شد...
حالا «گيلانيان» ظهور كرده. تازه و نو. آروم و شكننده! هدفش جمع كردن وبلاگ‌نويسان گيلانيه. بدون توجه به هيچ چيز! فقط گيلاني بودنشون مهمه. هر گيلاني‌اي با هر عقيده و مسلك و منشي مي‌تونه به اين حلقه بپيونده، بدون اينكه هيچ هدف سياسي خاصي پشتش باشه!
البته خط و مشي‌اش هنوز درست و حسابي شكل نگرفته. ولي به نظر من اين زياد مهم نيست. همين دور هم جمع شدن گيلاني‌ها خودش مي‌تونه بزرگترين خط و مشي باشه.
من كه از اين شروع خيلي ذوق كردم! هر كاري هم از دستم بر بياد انجام ميدم تا «گيلانيان» رشد كنه و به راهش ادامه بده. اميدوارم بقه گيلاني‌ها هم همّت كنن و به دور از هرگونه باندبازي و كلاس گذاشتن و... به اين حركت كمك كنن تا به اميد خدا شكل بگيره و كامل بشه.من با همين يادداشت كارم رو در «گيلانيان» شروع كرده‌ام و تا اونجا كه بتونم اين راه رو ادامه خواهم داد، ولي بدون شك اين حركت به اراده و عمل جمعي نياز داره...

7 comments:

Anonymous

salam azizan . mikhastam weblog www.etrau81.blogfa.com ro dara inja sabt konam . lotfan be email aliyousefi_r@yahoo.com ersaal namaiid. ba sepas .

Unknown

azizan . man email yahoo e khodam ro tuye verification google sabt kardam . ama nemidoonam chetor tuye weblog shoma matlab benevisam . balad nistam . az site blogger raftam , nashod . lotfan rahnamaiiam konid. mamnoon

Anonymous

من هم گیلانی هستم و در غربت روزگار میگذرانم. از براه افتادن وبلاگتان سخت خوشحالم و برایتان موفقیت آرزو میکنم

Anonymous

salam
ba arezuye movafaghiat baraye shoma samimane az ebtekaretun esteghbal mikonam.
albate agar betavanam khod ra dar zomreye sabz nevisan ja daham.

erham

salam

be nazare man vaghtesh reside ke az taarof kardan ha fasele gerefte va manteghi tar bashim. be nazare man hame chize in tarh khub pish rafte ella entekhabe weblog server. chera?! be dalayele zir:

1- editore blogger aslan monasebe farsi nevisi nist.
2- blogger tu web browser kond load mishe.
3- va az hame mohemtar inke ba tavajo be inke mokhatab haye ma hamegi farsi zaban hastand, estefade az ye weblog servere farsi mitune dar jazbe mokhatab tasire cheshmgiri dashte bashe.

man be shakhse ba tavajo be tajrobe ee ke dar estefade az 3 weblog servere farsi daaram, blogfa ro pishnahad mikonam.

amma chizi ke moheme nazare man nist balke nazare aksariyate!

گيلانيان

ارحام عزیز

از اینکه لطف نمودید و ما را از نظراتتان بهره مند کردید سپاسگزاریم.

درباره انتخاب سرویس دهنده وبلاگ شما را به گروه خبری "گیلانیان" در گوگل ارجاع میدهم. چنانچه به ایمیلهای این گروه توجه کنید خواهید دید که این وبلاگ کار خود را از بلاگفا شروع نموده است. ولی به پیشنهاد دوستان، به دلایل مختلفی از جمله تاب نیاوردن حکومت چنین تجمیعهایی را و... از بلاگفا که یک سرویس دهنده داخلی است و تحت قوانین جمهوری اسلامی کار میکند به بلاگر نقل مکان نمودیم.
درباره بلاگر بایستی به عرض برسانم که ما هم با مشکلاتی که با زبان فارسی دارد آشنا هستیم ولی همه این مشکلات قابل هستند. اگر به وبلاگشهر ایران توجه کنید خواهید دید که خیلی از وبلاگهای مطرح هم اکنون در بلاگر مشغول به کار هستند و این نشانی است از اینکه میتوان با بلاگر فارسی هم نوشت.
اما درباره کند بودن بلاگر، ما برای این سرویس دهنده آینده روشنی را میبینیم، بخصوص با راه اندازی نسخه بتای آن که گوگل ازش پشتیبانی میکند. ضمناً باید مشکلات متعددی را که هم اکنون بلاگفا با آن روبرو است و در اکثر شهرستانها مشکل دارد هم در نظر گرفت.
به هر حال ما برای شروع نسخه آزمایشی "گیلانیان" با رای اکثریت اعضا تصمیم گرفتیم که از بلاگر استفاده کنیم، گرچه این موقتی است و دیری نیست که ما دات کام خواهیم شد تا هیچکدام از این مشکلات را دیگر نداشته باشیم.
به نظر ما همه اینها حاشیه کار هستند و متن اصلی کار بلاگ نوشتهای گیلانیان عزیز است که موجب جذب خوانندگان خواهد شد.
به هر حال از راهنمایی شما سپاسگزاریم.
منتظر سبزنوشتهای شما هستیم و برایتان آرزوی موفقیت میکنیم.

Anonymous

ضمن تبریک مجدد، بابت لینک از شما تشکر میکنم. متقابلآ لینکتان را در وبلاگم
.گذاشتم
!موفق باشید